טיפול בפוביות

תוכן עניינים

טיפול בפוביה

פוביה היא פחד בלתי סביר ולא הגיוני, עקבי ומתמיד, אשר מתעורר בעקבות חשיפה לאובייקט, או מצב מסוים. תגובת החרדה היא כמעט מיידית והיא עשויה לכלול קוצר נשימה, הזעה, סחרחורת, פחד מפני מוות, או מפני שיגעון ובעיקר - גורמת לסובלים ממנה לעשות כל מה שאפשר כדי להימנע מפני חשיפה לאובייקט המעורר את החרדה.
פוביות מסוגים שונים יכולות לפגוע משמעותית בתפקוד של האדם ולעורר מצוקה ברמה גבוהה, שפוגעת קשות באיכות החיים.
בקליניקה של רינת ונטורה תוכלו לקבל טיפול יעיל בפוביות באמצעות שיטות טיפול מתקדמות מעולם הטיפול הקוגניטיבי - התנהגותי והטיפול הרגשי - צרו קשר למידע נוסף!

טיפול בפוביה li cbt

מתי כדאי לקבל טיפול בפוביות?

קיימת רשימה ארוכה של סוגי פוביות ספציפיות. אבל ניתן לחלק את הרשימה לכמה קבוצות עיקריות:

  1. פוביה מפני אובייקט - זה יכול להיות בעל חיים (נחשים, עכבישים, אך גם כלבים וחתולים), פחד מפני טיסה, או נסיעה ברכב, פחד מפני כלים חדים כמו מספריים ועוד.
  2. פוביה מפני מצבים שונים - פחד גבהים למשל, אך גם חרדה חברתית, פחד מפני מקומות סגורים (קלאוסטרופוביה), פחד מפני מקומות פתוחים (אגורפוביה), פחד מפני עמידה בפני קהל ועוד.
  3. פוביה מפני התרחשויות שונות - אכילה בציבור, עוררות מינית בציבור, חוסר שליטה על הצרכים, אובדן שליטה ועוד.

 

ניתן להבין כי פוביות מסוימות, כמו פחד מפני טיסה למשל, מאפשרות לאדם להמשיך לתפקד כמעט באופן מלא, אך ישנן פוביות  אשר פוגעות בתפקוד היום יומי, ומקשות מאוד - כאשר מדובר על אובייקטים או מצבים נפוצים, כמו חרדה חברתית, פחד מפני חושך, או רופאים ומחטים, פחד מפני מקומות סגורים ופתוחים (אגורפוביה) וכן הלאה.

טיפול רגשי בפוביות בשיטת EFT

טיפול ממוקד רגשות, או EFT, מיושם על ידי שימוש בנקודות המוכרות מעולם הרפואה הסינית. במקום להשתמש במחטים, מתופפים על הנקודות בעזרת האצבעות. 

הגישה העומדת מאחורי טיפולי EFT היא כי רגשות (פחד ללא הגיון וללא מידתיות) שונים נוצרים כדי לשרת מצבים שונים, כמו מצבי טראומה, או עיוותי מחשבה הנובעים מהילדות. אלה לעיתים קרובות אינם משרתים אותנו יותר, אך קשה לשחרר אותם. 

עם טיפול ממוקד רגשות, ניתן לטפל במצב הזה בעזרת המערכת האנרגטית של הגוף. שיטה זו סיפקה ומספקת עד היום הקלה משמעותית לאינספור אנשים הזקוקים לטיפול בפוביות כמו גם חרדות שונות ומצבים נוספים.

כדי לטפל בפוביות בשיטת EFT, משתמשים בנקודות האנרגטיות כדי להגיע למקור הרגשי שממנו נוצרה הפוביה. זאת כדי להבין את הרגש המקורי, לראות כי הוא כבר אינו משרת אתכם כמו בעבר ולהבין כי אפשר לשחרר אותו, כדי לאפשר לרגשות אחרים, רגשות אדפטיביים, להיכנס במקומו ולאפשר לכם לחזור לתפקוד תקין.

פוביה טיפול li cbt

טיפול קוגניטיבי התנהגותי בפוביות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי בפוביות הוא בעל רמה גבוהה של אפקטיביות מוכחת. 

הטיפול פועל באמצעות גישה ממוקדת מטרה - ללמד את המטופל לזהות את דפוסי החשיבה השגויים, הגורמים לפוביה כדי לשנות אותם.

הטיפול מתרחש בקליניקה, אך גם בצורת תרגול מעשי, אותו המטופל מישם מחוץ לקליניקה - בבית או בחוץ. התרגולים חיוניים לצורך הטמעה אופטימלית של התהליך המחשבתי, כמו גם לצורך הפיכה של המטופל לשותף אקטיבי בתהליך הטיפול, קביעת מטרות הטיפול והקצב של הטיפול. גישה זו מעצימה את המטופל, מחזקת אותו ומאפשרת לו להיחלץ ממעגל הקסמים של הפוביה, כדי לצאת לחיים של מימוש והגשמה.

רינת ונטורה מטפלת LI CBT בפוביות

הדבר הכי מפחיד בעולם הוא הפחד עצמו - כבר אמרו את זה גדולים וחכמים מאיתנו. אבל זו האמת. אם גם אתם רוצים לראות את הפחד כמו שהוא - רגש שכבר לא משרת אתכם, שאפשר לשחרר אותו, כדי לפנות מקום לדרכי חשיבה ורגשות חדשים, אם גם אתם רוצים להכיר את הפחד, לחבק אותו וללמוד איך להתמודד איתו בצורה יותר יעילה - צרו קשר!

טיפולים נוספים

מתעניינים בטיפול אצל רינת?

מגוון טיפולים בשיטת LI CBT ובשיטת EFT.
טיפול זוגי, טיפול בחרדה/דיכאון/חוסר ביטחון עצמי/פוביות/דחיינות ועוד

אני מזמינה אתכם לקליניקה שלי בעמק חפר

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם!