טיפול בדיכאון

תוכן עניינים

טיפול בדיכאון ללא תרופות

דיכאון נחשב לאחת המגפות של העת החדשה. כמעט כל אחד מכיר מישהו שסובל מדיכאון, שנוטל תרופות נגד דיכאון, או מתמודד עם דיכאון ממושך בצורה אחרת.
אנשים המתמודדים עם דיכאון, חווים לאורך תקופה ארוכה תחושות קשות ומכבידות של עצב, חוסר תקווה, חוסר יכולת, חרדה ועוד. כל אלה, כאשר הם בעוצמה גבוהה, מביאים לפגיעה בתפקוד.
אנשים הסובלים מדיכאון ממושך מתקשים לצאת לעבודה, להיפגש עם חברים, לנקות ולסדר את הבית, לדאוג להיגיינה אישית ואפילו לצאת מהמיטה בבוקר.
לכן, אם אתם סובלים מדיכאון, הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות למען עצמכם הוא לגשת לקבל טיפול בדיכאון בהקדם האפשרי, אשר יחזיר אתכם למסלול ויאפשר לכם לחזור לחיות חיים נורמליים.
לקבלת מידע נוסף על טיפול בדיכאון אצל רינת ונטורה - צרו קשר.

טיפול בדיכאון Li cbt ללא תרופות

למה יותר אנשים מדברים על טיפול בדיכאון?

לא כולם צריכים טיפול בדיכאון, אבל אין ספק כי אורח החיים המודרני, התובעני, המלחיץ ואינטנסיבי, יוצר קושי אמיתי להתמודד עם החיים אצל אנשים רבים. כתוצאה, אנשים רבים יותר מאי פעם, סובלים ממצבי דיכאון ברמות שונות.

יחד עם זאת, הזמנים המודרנים הביאו איתם גם הרבה יותר מודעות לנושא, לצד פתיחות והכלה גדולים יותר מצד הסביבה ולכן, אנשים רבים יותר מפסיקים לסבול בשקט או להתבייש, ופשוט הולכים לקבל טיפול בשלל דרכים.

איך יודעים אם אתם צריכים טיפול בדיכאון?

דיכאון קל או דיכאון ממושך יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים מגוונות - תחושות כעס וקושי לשלוט בכעסים, פגיעה במערכות יחסים קרובות, פגיעה בעבודה, שיבוש בהרגלי שינה ואכילה, מצב רוח ירוד המשפיע על כל היבטי החיים, או על חלק מהם, קושי לחוש הנאה, מחשבות כפייתיות על חוסר ערך, או מחשבות ביקורתיות כפייתיות, תחושות אשמה וחרטה ללא סיבה הגיונית ועוד.

תסמינים נפוצים נוספים של דיכאון הם יכולת נמוכה של ריכוז וזיכרון, רתיעה ממצבים חברתיים שונים, חשק מיני ירוד, נדודי שינה, או שנת יתר ואף מחשבות אובדניות.

קיימים גם תסמינים פיזיים, כמו עייפות מוגברת, כאבי ראש ובעיות עיכול, תיאבון מופחת, או תיאבון מוגבר (אכילה רגשית), האטה בדיבור ותנועה, כאבים לא מוסברים ועוד.

טיפול בדיכאון קל

שיטות טיפול בדיכאון

באופן מסורתי, מקובל לטפל בדיכאון על ידי טיפול פסיכולוגי, או טיפול תרופתי פסיכיאטרי.

אבל כיום, עם התפתחות שיטות טיפול מתקדמות, מעולם הטיפול הקוגניטיבי והטיפול הרגשי, ניתן לשלב טיפול בדיכאון עם שיטות מתקדמות נוספות, המספקות למטופל תוצאות טובות לטווח ארוך.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי בדיכאון

המטרה של טיפול קוגניטיבי בדיכאון היא להביא להקלה בתסמיני הדיכאון ושיפור ברמת התפקוד, על ידי שילוב שני תהליכים:

  1. שינוי דפוסי חשיבה דיכאוניים מזיקים, מחשבות טורדניות שמעצימות את הדיכאון ומחמירות את המצב.
  2. עידוד התנסויות התנהגותיות חדשות בעולם האמיתי.

טיפול קוגניטיבי בדיכאון מאפשר זיהוי של דפוסי חשיבה שגויים של המטופל, לצד מתן כלים חדשים, המאפשרים התמודדות טובה יותר עם ההשפעה של דרכי החשיבה השגויות.

טיפול בדיכאון עם טכניקות התנהגותיות - קוגניטיביות מתאים לאנשים הנמצאים במצב של דיכאון קל, כאשר המטרה העיקרית היא להפחית את התסמינים הדכאוניים כדי להחזיר את המטופל לתפקוד תקים במהירות האפשרית.

אבל אחד היתרונות החשובים של טיפול קוגניטיבי התנהגותי בדיכאון הוא ההצלחה לטווח ארוך בזכות הכלים שהמטופל מקבל, לצורך התמודדות עצמאית עם המחשבות והתחושות שמביאות לדיכאון.

חיים ללא דיכאון

החיים ללא דיכאון הם יעד שאתם יכולים להגיע אליו, עם קצת עזרה. בואו להחזיר לעצמכם את השליטה, למצוא את החיוך ולהחזיר את ההנאה לחיים - התקשרו לתיאום פגישה!

טיפולים נוספים

מתעניינים בטיפול אצל רינת?

מגוון טיפולים בשיטת LI CBT ובשיטת EFT.
טיפול זוגי, טיפול בחרדה/דיכאון/חוסר ביטחון עצמי/פוביות/דחיינות ועוד

אני מזמינה אתכם לקליניקה שלי בעמק חפר

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם!