טיפול בחרדות ללא תרופות

תוכן עניינים

טיפול בחרדות בלי תרופות

בשלושים השנים האחרונים, מתרחשת עלייה בביקוש לאפשרויות טיפול בחרדות ללא תרופות. רינת ונטורה, מחברת הספר "הכוח שבי" ובוגרת וינגייט לטיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים וילדים, מלווה אנשים בתהליכים משני חיים, עם כלים מעשיים ויעילים להעצמה אישית, והתגברות על חרדות בגישות בריאות שמובילות לשיפור משמעותי באיכות החיים.

חשיבות טיפול בחרדות ללא תרופות

יותר אנשים מחפשים היום חלופות לגישות טיפול קונבנציונליות כמו טיפולים תרופתיים או פסיכיאטריים, עם גישות טיפול בחרדות ללא תרופות.

למרות שטיפולים טבעיים בחרדה קיימים כבר מאות שנים, רק לאחרונה הובנו היטב המנגנונים הביוכימיים הבסיסיים המסבירים את יעילות הטיפולים הקוגניטיביים התנהגותיים בהקלה על התסמינים הלא נעימים הקשורים לחרדות.

הפרעות חרדה מאופיינות במצב כמעט קבוע של ספירלה של מחשבות מלאות דאגות הנמשכות ונמשכות מבלי להגיע לפתרון. במילים אחרות, אנשים שסובלים מחרדות כל כך מקובעים על פרטים ותרחישים מאיימים, עד שהם מאבדים את היכולת לחשוב באופן שתואם את המציאות.

איך מטפלים בחרדות בגישות טבעיות?

לצד מפגשי טיפול בחרדות ללא תרופות, שמלמדים מטופלים לתרגל מיומנויות חשיבה חיובית והתמודדות בכלים מעשיים עם הגורמים לחרדות שלהם, הם לומדים גם להתמקד בטיפוח אורח חיים בריא יותר.

זה אומר להיפטר מכל חומר שיכול להחמיר את תסמיני החרדה. גם פעילות גופנית סדירה ושנת לילה טובה חיוניות להתמודדות עם תחושות החרדה.

מטרת טיפול בחרדות

ביסודו של דבר, חרדה ממלאת תפקיד חיוני בהישרדות וברווחה, מכיוון שהיא מפעילה את תגובת הילחם או ברח שעוזרת לנווט במצבים שעלולים להיות מאיימים. במינונים מתונים, החרדה מאפשרת להעריך סיכונים, לזהות בעיות שעלולות להתרחש בעתיד ולנקוט בפעולות מניעה.

גישות שונות של טיפול בחרדות ללא תרופות מיועדות למצבים בהם החרדות משתלטות על החיים ומונעות תפקוד תקין. רמת חרדה מסוימת מגבירה את יכולת הביצוע, בעוד שיותר מדי ממנה גורם לדחיינות, הימנעות וביצועים גרועים.

כמה מסקנות לסיום

לא משנה באיזו אלטרנטיבה טבעית תבחרו לטפל בחרדה שלכם, כדאי שתתייעצו עם רינת ונטורה, שיש לה ותק של שנים רבות בשיטות טיפול בחרדה ללא תרופות, והיא תרכיב לכם תוכנית טיפול מותאמת אישית לשינוי חיובי בחשיבה ובהתנהגות, בגישת העצמה אישית, חשיבה חיובית, כלים מעשיים להתמודדות עם חרדות, והגברת האושר.

טיפול בחרדות ללא תרופות

טיפולים נוספים

מתעניינים בטיפול אצל רינת?

מגוון טיפולים בשיטת LI CBT ובשיטת EFT.
טיפול זוגי, טיפול בחרדה/דיכאון/חוסר ביטחון עצמי/פוביות/דחיינות ועוד

אני מזמינה אתכם לקליניקה שלי בעמק חפר

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם!