טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים

תוכן עניינים

טיפול התנהגותי קוגניטיבי במבוגרים

רינת ונטורה, בוגרת וינגייט במסלול טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים וילדים, ומחברת הספר "הכוח שבי", מלווה אנשים בתהליכים משני חיים שמובילים אותם לשנות מחשבות שליליות על מצבים מסוימים, ובכך לשנות לחיוב את התחושות הפיזיות והרגשיות, כמו גם למנוע תגובות שליליות למצבים, מחשבות או רגשות מסוימים.

באילו טכניקות משתמשים במהלך טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים?

עיקרון המפתח מאחורי טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים (CBT) הוא שדפוסי החשיבה משפיעים על הרגשות, ומובילים להשפעה על התנהגויות שליליות. כך, לדוגמא, CBT מדגיש את האופן בו מחשבות שליליות יכולות להוביל לרגשות ופעולות שליליות. טיפול קוגניטיבי יעיל במגוון רחב של קשיים אשר אנו פוגשים בחיינו – חרדות, דימוי עצמי נמוך, דחיינות, חוסר ביטחון עצמי, מצבי תקיעות ועוד.

מבנה קוגניטיבי או מסגור מחדש

סוג זה של טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים כרוך בהתבוננות קפדנית בדפוסי חשיבה שליליים. אנשים רבים נוטים, למשל, להכללות מוגזמות, ומאמינים שהגרוע מכל יקרה, או שהם מייחסים חשיבות רבה מדי לפרטים מינוריים. חשיבה כזו עלולה להשפיע על ההתנהגות וגם להפוך לנבואה שמגשימה את עצמה.

המטפל שואל את המטופל על תהליך החשיבה שלו במצבים מסוימים כדי להוביל אותו לזהות דפוסים שליליים. ברגע שהמטופל מודע לדפוסים השליליים שהוא חי לפיהם, הוא לומד למסגר מחדש את המחשבות האלה כך שהן יהיו חיוביות ופרודוקטיביות יותר.

גילוי מודרך

בשיטה זו של טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים, המטפל שואל שאלות שמטרתן להרחיב את החשיבה שלו. במהלך מפגשי הטיפול, המטופל לומד לראות התנהגויות מנקודות מבט אחרות, במיוחד כאלה שאולי לא נלקחו בחשבון קודם. זה יכול לעזור בבחירת נתיב מועיל יותר.

הזמן להתחיל את הטיפול הוא עכשיו

אם אתם סובלים מצבים שאינם אופטימליים, כמו דיכאון, חרדה, פוביות או כל התנהגות אחרת שפוגעת באיכות חייכם, זה הזמן ליצור קשר עם רינת ונטורה, שיש לה ותק של שנים רבות בהתאמת תוכניות טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים למאפייני המצוקה של כל אדם, עד ליציאה מהמשבר והחלפת התנהגויות משבשות בתכונות של העצמה אישית ושיפור משמעותי באיכות החיים. לקריאה נוספת אודות טיפול התנהגותי קוגניטיבי.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים

טיפולים נוספים

מתעניינים בטיפול אצל רינת?

מגוון טיפולים בשיטת LI CBT ובשיטת EFT.
טיפול זוגי, טיפול בחרדה/דיכאון/חוסר ביטחון עצמי/פוביות/דחיינות ועוד

אני מזמינה אתכם לקליניקה שלי בעמק חפר

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם!